這次拍攝是我好幾次的專訪提及的生產紀錄,是對我來說一次非常令我感動印象深刻的拍攝
因為在痞客邦認識了一些新朋友,特地放在這邊跟大家分享
Sophia is a Taiwanese girl who is married to a foreigner like myself, and currently living abroad.
Sophia是一位台灣洋媳婦就跟我一樣,目前也是住在國外,當時回台灣待產找到了我
When she first contacted me about she wanted to take birthing shots, I was very excited and thrilled!
當她第一次連絡上我,並且告訴我他想要拍攝的內容的時候,我非常的興奮也很期待這次的拍攝
As I always wanted to be able to record something really moving and significant, and giving birth fits it perfectly!
因為我一直以來,很想拍攝一些可以深深觸動人心並且感動人的畫面,而生產正是如此
As a mother of 2 myself, I couldn't agree more, this is a very significant moment for every woman.
我自己是兩個小孩的媽,我必須說,賦予生命是對每個女人來說深具意義的一刻

The big day was kind of unexpected early, when Sophia phoned me, she was already 10cm dilated.
生產當天比預產期早了好多天,我接到電話之時,Sophia已在醫院待產也開了十指準備生了
But it still took her 5 hours plus to give birth to Shrimpy after my arrival.
我抵達醫院之後,還是花了五個多小時才把小蝦米生出來
I've witnessed the great deal of pain a mother has to go through before the joy of holding her child in her arms.
我見證了一個母親身心必須經歷怎樣的痛處才能夠享受到孩子在懷裡的喜悅
I did not know how to help her even though I gave birth twice! I had c-sections for both of my boys.
雖然我已經生了兩個,但是我卻一點忙也幫步上他,因為我兩胎都是剖腹產完全的狀況外
At some point, the pain was so severe that I can see her despair in her twisted face. I'm sure my face was pretty much twisted just by watching her suffering!
一度Sophia因為極度痛苦,臉部表情因痛楚撕裂而扭曲,我想當時的我臉也因為看到這樣的畫面而扭曲了....
Finally, when Sophia reached her heaves of bearing pain, scream out with the top of her voice.....and the baby was born!
就在Sophia到達忍受痛苦的臨界點,因為劇烈疼痛而發出嘶吼--孩子出生了!
For a moment, little shrimpy's shrieking voice was the only thing you could hear in the whole world.
在那一刻,小蝦米洪亮的哭聲,彷彿是世上唯一存在的聲音
Then, at that moment, my eyes were filled with tears. It was such an emotional moment, even for me, a stranger of the family.
而也在那一刻,拿著相機的我熱淚盈眶的流下了淚,這是一個讓人非常激動的時刻,即使我只是個陌生人
Let alone to Shophia & Gunnar. She was literally bursting into tears and smile at the same time.
更不用說對孩子的爸媽而言,Sophia幾乎是笑著哭著抱著手中剛出生的孩子
I've never seen such a radiant and beautiful smile of one's face.
我從未看過如此美麗動人的笑容
Although it took me more than 5 hours to shoot these pictures, despite all the hard work and waiting around
雖然花了五個多小時才拍攝到這些照片,即使經過漫長的等待
I went home with a big smile on my face and a heart filled with warmth and love.
我臉上帶著微笑,心裡帶著感動與愛,踏上了歸途。

To watch the MV, please turn off the site music at the bottom of the post.
If it takes too long to run, pls adjust the quality of the video to 360p or lower or simply wait for 3 mins.
觀看MV之前請先關掉左方網頁的音樂,如果下載速度過慢請更改觀看的畫素至360p或是更低,或者是等個三分鐘讓它先下載。
P.S. I'm not a christian, but I DO love the music. :) 雖然我不是基督徒,但是這音樂太美了!!
這個音樂我找了好久,照片雖然很動人,但是我需要一個可以觸及母親內心的音樂,第一次聽見我就完全被感動了
再聽歌詞內容,這就是母親對孩子的愛啊~不求大富大貴只求健康快樂的長大,渡過一個有意義的人生

Music: A Mother's Prayer by Rachel Aldous
A Mother’s Prayer (HANNAH'S SONG) Words by Rachel Aldous
  Music by John Mandeville
Verse:
My sweet baby on loan from above. No better treasure could I more love. 
I stand here beside your bed as I pray I lay my hand on your head and I say: 
 
Chorus:
May you grow up to serve Him all of your days. 
May He lead you and guide you in all of your ways. 
May His hand bless your future with friendships that last.
May you cherish your youth nd not grow up too fast 
 
Verse:
I stare in wonder at your tiny frame. Just to think that God knows you by name. 
He knows every hair on your beautiful head. He knows your thoughts before they are said. 
 
Chorus:
May you grow up to serve Him all of your days
May He lead you and guide you in all of your ways. 
May His Hand bless your future with friendships that last. 
May you cherish your youth and not grow up too fast. 
 
Prayer:
May God grant you peace in the midst of a storm. 
May God give you strength even when you’re forlorn. 
May you answer the door when Jesus comes knocking. 
May wisdom guide when your mouth is talking. 
May discretion protect you and keep you pure. 
May you never stumble or fall for a lure. 
May your heart remain humble to the very end. 
May uprightness and truth be what you defend. 
May the world not ensnare or change who you are. 
May the light that's within you shine like the stars. 
May angels surround you body, spirit, mind. 
May favor and peace be yours to find. 
May rejection and pain never reach you. 
May your spirit grow bold for what you’re called to. 
 
Chorus:
May you grow up to serve Him all of your days 
May He lead you and guide you in all of your ways 
May His Hand bless your future with friendships that last. 
May you cherish your youth and not grow up too fast. 
 
Singing:
As you rest in God’s care I will rest, too. 
Knowing that Jesus is watching over you. 
Amen
 
Hannah speaks: I love you, Mommy…

今日演出: Nikon D3+ 85mm 1.4+ 20mm 2.8

arrow
arrow

    Pinkmama™ Lea 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()